marți, septembrie 25, 2007

Omul versus natura

La inceput a fost comunismul.Si comunismul a fost Dumnezeu, iar Dumnezeu a fost comunismul.Asta pentru ca Dumnezeu a fost interzis, iar comunismul trebuia sa ne tina loc si de Dumnezeu si de mama si de tata.Asa privesc eu, pentru ca eu am fost nascut sub comunism si asa intelegeam lucrurile. Iar comunismul ala care voia sa ne tina loc si de cele sfinte nascuse, sau mai bine zis copiase, expresia ,,mama natura’’.Dar si mama natura putea fi invinsa de elanul muncitoresc si de devotamentul clasei muncitoare.Si au fost sapate tunele prin munti,canale care sa scurteze drumul apei si a vapoarelor catre mare si de fiecare data auzeam expresia:,,natura a fost invinsa”.Nu stiu sigur daca a fost invinsa sau nu, insa stiu sigur ca perioada aceea a luat sfarsit.
In democratie e altfel. Aici nu mai exista mama natura.Toti ne-am intors la cele sfinte, iar natura este creatia lui Dumnezeu.Iar cu Dumnezeu nu te poti pune.Si daca asa stau lucrurile, de cand tara a ramas in voia lui Dumnezeu, ca numai guvernata nu poti spune ca este,si natura isi face de cap.Cand nu sunt secete sunt inundatii,cand nu sunt inundatii sunt alunecari de teren,cand nu sunt alunecari sunt distruse plajele,se inunda statiunile,se impurifica apa potabila,apare aviara,vaca nebuna,foametea,cad muntii ,vine presedintele cu fes de firma pe cap, da Dunarea pe afara sau Jiul sau Dambovita sau orice altceva. Simt ca imi lipseste expresia:,,natura a fost invinsa, locul ei este luat de: ,,furia naturii” sau ,,nu te poti pune cu natura” sau ,,natura este imprevizibila” sau cel mai fatidic: ,,cu Dumnezeu nu te poti pune”. De parca Dumnezeu ne-a oprit programele de indiguire,de impadurire,de vaccinare, de irigatii sau de cele necesare pentru a ne fi ferit de toate aceste nenorociri.
Mai mult. Apare pe la televizor cate un spalator de imagine prezidentila sau de premier, dupa caz, care spune ca natura isi intra in drepturi.Ca zonele care au fost inundate sunt vechile zone inundabile si ca vina este a noastra, nu ca nu indiguim, ci ca ne-am gasit sa facem case pe acolo.Sau altii (astia cei care saruta ca si Base pe marele licurici) vin si spun ca nu este problema cu incalzirea globala, pentru ca este un fenomen ciclic pe Terra si ca in timp vom reveni la normal. Insa eu stiu sigur ca in zonele afectate de incalzire au fost taiate padurile fara simt.Si la noi in tara dupa revolutie s-a taiat masiv si nu se stie daca vom mai avea vreo data fondul forestier pe care l-am avut.
Apoi a aparut televizorul.Si la televizor am vazut ca Dumnezeu ii ajuta pe cei care muncesc.Asa cum spuneau batranii:,,Dumnezu iti da, dar nu-ti baga in traista” Si vedem cum in Olanda sunt orase care se afla sub nivelul marii,si cum Japonia are legaturi prin tuneluri submarine cu toate insulele care o inconjoara,si cum au fost ridicate poduri,si blocuri, si cum se conserva natura si vietatile.Si observam ca mama natura daca ar fi nu ar face altceva decat sa se razbune pe noi pentru felul cum a fost batjocorita in tara asta.Sau daca nu credem in e,a atunci Dumnezu ne-a abandonat pentru felul in care i-am distrus creatia.Si nici nu ne ajuta pentru ca El ajuta doar pe cei care muncesc si care construiesc pentru asta.Fie ei si comunisti.
Nu obisnuiesc sa trag concluzii in locul dumneavoastra si nici acum nu am sa o fac.Spun doar ca nu are rost sa ne miram de ce vedem la televizor.Dumnezeu sa ne poarte de grija.Desi nu stiu cum.

pepimustateanu@yahoo.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu