marți, septembrie 25, 2007

Clauza de salvgardare pe justitie

Imi pare rau ca trebuie sa va dau un titlu de care nici eu nu stiu ce inseamna.Dar ne-am invatatat sa luam drept bun ceea ce ni se da.Cert este ca o comisie a analizat atent evolutia justitiei in tara noastra si a gasit ca sunt evolutii considerabile.
Sunt un tip obisnuit.Merg dimineata la serviciu,in pauza de masa ma intalnesc cu prieteni sau cunostinte la o cafea.Dupa program merg acasa,mananc,citesc ma uit la televizor imi scot fata la o plimbare.Spun asta pentru a sublinia ca sunt intr-adevar un om obisniut, ca toti oameni din Giurgiu.Si cu toate astea, fara sa ma interesez in mod special, stiu tot ce se intampa in orasul asta asa cum si tu o stii la fel de bine.Stii cine cu cine,cine este ala,stii povestea lui sau a ei, asa cum fiecare stie povestea ta, cu toate ca tu ai impresia ca nu.Stiu toti pestii din oras.Da, proxenetii,traficantii de carne vie sau indiferent cum le-ai spune.Si tu ii stii, nu,dar te-ai obisnuit asa de tare cu prezenta lor, incat nici nu te mai intrebi daca fac ceva legal.Stiu de unde ia fetele si unde le duc si cat castiga din asta.Stiu cine fura de pe net.Si tu ii sti si pe ei si pe cei care trag carduri,si pe cei care au videochat.Stiu si baietii si fetele care se drogheaza, stiu si unde primesc marfa, si de la cine, si ce fac in cluburi si unde se intalnesc.Stiu si cu ce se ocupa ala cu BMV-ul care se intalneste cu fii-ta si de care tu crezi ca e baiat bun.Stiu si cine fura din hiper-marketuri.Stiu si cum si cand o fac, si cu cine au aranjamente.Ii stiu asa cum ii stim toti.Asa cum stim si recuperatorii, si pe cei care aduc facturi pe naspa.Stiu si cu ce se ocupa fiecare din cei care au ridicat casoaie impozante, in care se ascund si spera ca nu-i vede nimeni.Stiu si de unde sa iau un CD furat si cine se ocupa de apartamente si cine cumpara si vinde masini.Frate, am constatat ca eu chiar stiu toate astea si ca fiecare giurgiuvean stie. Probabil fiecare giurgiuveam civil, pentru ca cei care ar trebui sa culeaga astfel de informatii nu stiu si nu vad nimic.Care justitie? Care politie?
Vedem zilnic la televizor acte de coruptie pe fata,detaliate in amanunt de jurnalisti.Si? Cel mai rau lucru care i se intampla celui ce i s-au dezvaluit aranjamentele ,este sa-i zgarie fi-su masina aia de n-spe mii de euro intr-o seara in fata celui mai de fite club din Bucuresti.Si atunci tot presa se da de ceasul mortii, pentru ca lui oricum nu ii pasa.Citim cu totii si cel mai trist este ca ne-am obisnuit asa de tare cu asta, incat nu ii mai condamnam.Ba chiar ne dorim sa ajungem sa facem si noi ca ei, pentru a o putea duce la fel de bine.O societate care pune frauda la loc de cinste si care ne transforma pe toti in potentiali infractori.Sau mai grav,o societate in care am ajuns sa ne visam infractori, pentru ca infractorii aceia se bucura de toate sperantele noastre.Si nici macar nu sunt in stare sa aprecieze acele bucurii pe care le au si care trebuia sa fie ale noastre.
P.S. nu am castigat la loto, chiar daca vinerie ziua mea.
Astept mesajele voastre pe adresa pepimustateanu@yahoo.com


--------------------------------------------------------------------------------

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu