luni, septembrie 17, 2007

manual de luat spaga

Cu toate ca de obicei nu ma adresez unei categorii anume in articolele mele astazi voi face exceptie si ma voi referii exclusiv personalului ce lucreaza in deservirea clientilor din localuri,terase,magazine de orice tip,tarabe,baraci,seminte la colt de strada sau vanzatori ambulanti. Ce mai oricine este platiti sa-mi ia banii pentru un produs la care este adaugat un adaus comercial din care el,scuzati,domnia sa isi primeste salariul.
Asadar conform manierelor cu care societatea ne-a obisnuit ,ma invatasem sa nu mai iau mia de lei rest la tigari sau restul pana la prima bacnota cand imi cumpar un obiect de incaltaminte sau imbracaminte.Nu mai vorbesc de civilizatul zece la suta la restaurante.Spun ma obisnuisem pentru ca de de astazi in colo nu mai las nimic.Nici la tigari,nici la paine nici la adidasi si nici la carciuma.Si asta pentru ca micuta spaga care se obisnuia a se lasa era un fel de a recompensa amabilitatea sau viteza de servire,sau macar un zambet, sau o buna ziua, sa nu stiu, ceva care sa merite maruntisiul lasat pe tejghea.
Deci dragi mei,daca considerati ca nu sunteti apti pentru munca aceasta eu va recomand sa renuntati pentru ca va faceti deservicii atat voua cat si celor care v-au angajat si se chinuie din greu sa faca un ban cinstit.Sau daca considerati sub demnitatea voastra munca pe care o faceti va recomand sa incercati in agricultura.Mai multa demnitate decat cea de a lucra direct cu pamantul in acea relatie sfanta lasata de mii de ani de stramosii nostri nu exista.
Totusi daca v-ati dorit acel loc de munca si credeti ca exista o anumita compatibilitate intre indivitualitate dumneavoastra si cerintele pe care le presupune functia va rog:
In primul rand zambiti,zambetul intotdeauna atrage zambete,si o data cu zambetul si maruntisul care dupa cum stim de la mai multi se aduna.
In al doilea rand respectand pe cel de langa tine te respecti pe tine insuti. Vorbind fara pronume de politete cu straini nu devii o persoana populara ci una antipatica.Si neaparat celor batrani chiar si celor ce sunt evident de la tara nu folositi apelativul mamaie sau tataie.Cat ar fi de taran daca ii spui domnule se simte si se comporta ca un domn.Si domn fiind lasa si el ceva.Ba chiar mai trece si a doua oare pe acolo pentru ca este singurul loc in care se simte domn.Mai departe,viteza de reactie. Chiar daca dumneata te cam plictisesti clientul se grabeste.Traim in capitalism adica in locul unde timpul inseamna bani asadar bani si pentru tine.Eu unul ma duc sa cumpar de acolo de unde sunt constient ca voi fi servit rapid si pentru asta ma simt dator si cu o mica recompensa.Si chiar daca nu m-as simti ma grabesc atat de tare incat nu mai am timp sa iau si maruntisul rest de pe tejghea.
Pentru ospatari este strict necesar sa creez o rubrica separata totusi daca ma serviti rapid,imi goliti scrumiera, si nu mai imi dati senzatia ca sunt invizibil ,pentru inceput e suficient.
Incercati asta chiar si numai pentru o saptamana sau daca nu se poate macar asa experimental cand ma vedeti pe mine si o sa vedeti ca am dreptate.
Iar daca gresesc imi puteti scrie pe adresa
pepimustateanu@yahoo.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu