marți, octombrie 02, 2007

LASA CA MA FAC EU MARE!

Ii vezi aproape la fiecare colt de strada,sau la terase sau in locuri publice.Conectati la 3G-ul nichelat in mana sau la ureche,cu ceasul stralucitor pe mana paroasa si lantul impunator la gat.Poarta tricou Lacoste, pantaloni Versace si pantofi Prada.Cu capul neted ca dupa citostatice si optional un tatuaj color.Ii vezi la trecerea de pietoni si sunt sigur ca-i vezi pentru ca au grija sa te claxoneze sa te misti mai repede.Ii vezi alaturi de o juna si simti un fior rece cand te gandesti ca juna ar putea fi fiica ta,despre care nu stii unde a fost cand a intarziat destul de mult sambata seara.
Da stiu,am mai vorbit despre asta si poate ca o voi repeta obsesiv pentru ca a se intampla constant fara ca cineva miste un deget.Pentru ca asta vedem la tv si asta scrie si in ziare si toti, dar absolut toti, suntem depasiti de realele valori morale si nu mai putem vedea decat bani.Multi bani.Si asta nu ar fi asa de grav.Insa foarte grav este ca pe tipul de spun ca o plimba in limuzina pe fiica-ta nu il intreaba nimeni de unde are banii.Cu toti stim,sau banuim cu totii cu ce se ocupa.Are nume sonor in oras cu toate ca adevaratul sau nume nu il stie nimeni.Si nimeni nu face nimic.
As putea sa compar atitudinea organelor statului fata de domniile lor cu cea fata de cel ce incearca sa castige un ban cinstit,platind impozite la stat pentru fiecare leu pe care il castiga de pe urma firmei sale.
Doua batrane din Vaslui au fost duse la inchisoare pentru neplata unei amenzi de sase milioane de lei.Nu imi pot imagina ce au putut face pensionarele de optzeci de ani pentru a fi amendate.Nu imi pot imagina nici cum poti amenda si cu atat mai putin aresta acele bunicute lipsite de orice speranta.
De data asta chiar nu vreau sa fac asocierea cu politicul,cu toate ca as putea sa-i gasesc foarte simplu vinovati pe cei din hora portocalie cu reforma lor din justitie.
Am impresia ca dincolo de legal,de politic sau de ordine de sus,este vorba de atitudine.Este vorba ca e mai simplu sa arestezi o batranica si mai putin riscant decat un borfas.
Nu cred ca Uniunea Europeana sau vreun comisar european nervos ne va putea face sa fim altfel.Nu cred si nici nu mai pot sa sper ca vom putea spune vreaodata ca “sunt cetatean roman,am drepturi si mie nu mi se poate intampla nimic rau”,si nici ca “toti suntem egali in fata legii”.Nu am cum sa cred ca se va ajunge ca fericirea sa ne fie garantata de constitutie.Sau poate ca eu nu ma pot adapta la noul inevitabil.
Apropos,ati observat ca semnatarul din susul paginii de pana acum o saptamana, mai nou semneaza la un alt ziar?Cica la unul impartial, asa cum a devenit si el.Asa sa fie!Adica impartial, nu cum e ziarul!
pepimustateanu@yahoo.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu