duminică, martie 14, 2010

Giurgiu - oraselul ideal sau oraselul lenes?


In oraselul ideal oamenii se saluta zambind fericiti ori de cate ori au ocazia. Iar oamenii sunt tot giurgiuvenii de-acum :) . In oraselul ideal joi dupa-amiaza toti locuitorii se imbraca elegant si merg sa vada o piesa la teatru. Gospodinele in oraselul ideal participa la concursul de gatit prajiturele, iar pompierul lunii este eroul ce da tinerelor autografe. Barbatii acestui oras sunt pescari, au barci iar unii dintre ei au grija si de barcile oamenilor din alte orase lasate in portul din Giurgiu.
Primarul orasului ideal e tanar, poarta palarie si mustata. E zilnic printre oameni si are consultari lunare cu liderii celorlalte partide impreuna cu care gandesc mai binele micutei comunitati.
Bunicutele orasului ideal croseteaza in parcuri, ingrijindu-si nepotii, iar bunicii sunt in coltul lor la sah si la table.
In orasul ideal oamenii nu cumpara de la hipermarketuri. Merg zilnic sa-si ia cele necesare de la bacanul din colt, care-i astepata in prag cu sortul alb curat pus in fata.
Orasul ideal are sfinti si eroi. Si oameni in care cred. Are stalpi in fata carora barbatii isi scot palaria alt fel. Pentru ca oamenii din orasul ideal stiu sa respecte.
In oraselul ideal oamenii merg Duminica la biserica. Iar preotii sunt fericiti sa ii vada si sunt preocupati de sufletele oamenilor, de conduita morala a acestora si nicidecum de a le lua bani.
In oraselul ideal toata lumea munceste pentru un salariu bun. Iar in timpul liber participa la actiunile comunitatii.
Oraselul ideal este o lume aparte cu farmecul si valorile ei in care oamenii cred.
Serbarea de sfarsit de an scolar este un mare eveniment in orasul ideal. Este un fel de concurs spectacol intre scoli sau licee. Echipa de fotbal a orasului ideal este imprimata pe tricourile tuturor tinerilor. O parte din ei chiar evolueza in teren. Iar cand are meci acasa stadionul e plin de familii care scandeaza cantece de incurajare pentru ei.
Orasul ideal e plin de oameni carora le pasa. Si cu mici exceptii si noi putem avea oraselul ideal, important e sa iesim din cochiliile unde stam ascunsi... si sa ne pese !

15 comentarii:

  1. La noi, bunicutele se lauda cu cate boli au, echipa de fotbal vinde meciuri, pompierii, intre un incendiu si o deblocare de lift, mananca sparg la rasase si fluiera dupa pustoaice, edilul a ajuns la varsta senililor, salariu bun primesc doar cei intrati pe spagi si asa mai departe. Imi pasa ca d-aia m-am dus la vot. Vezi ceva schimbat?

    RăspundețiȘtergere
  2. sincer...nici nu am mai citit postul,după ce am văzut doar titlul..

    "oraş ideal"..? - uau! dar chiar m-a lăsat mască exprimarea asta..
    de fapt..ce ar trebui să definim prin "ideal"..?

    "ideal' ( referindu-mă la Giurgiu ,bineînţeles ) = "floricele pe câmpii... hai să le adunăm copiiiiiii .."..sau..ce?

    păi ,dacă este aşa,eu nu văd nimic schimbat,pentru că în afară de momentele când e vorba despre votul cetăţeanului , -cetăţean care brusc devine "a very important person ",odata cu alegerile ş.a. - ,când cât de cât mai e o strada curată,gunoaiele nu mai sunt lasate lângă tomberon,se bagă mai după tomberon aşa ,că na! ..doar când o trece nenea primaru' să nu cumva,să treacă pe lângă/prin gunoi,cu jeepanul lui.. ( achiziţionat pe muncă "cinstită" )

    S-au promis atâtea şi nu s-a făcut nimic.. suntem singurul oraş din România care nu are cinematograf,în schimb putem să ne "mândrim" ca ,atunci când vorbim despre cazinouri ,aproape egalăm Bucureştiul..

    "leneş"-- nu , în niciun caz! Mai degrabă puteţi "admira şi privi" oraşul Giurgiu,ca pe un oraş omorât de oamenii ignoranţi şi inconştienţi...

    RăspundețiȘtergere
  3. Mandy"s, citeste postarea! Si eu sunt la fel de critic precum esti si tu, insa un pic mai plastic!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nicole, e foarte bine ca ai fost sa votezi insa nu e suficient.Tu esti o formatoare de opinie prin ceea ce faci, prin blogul tau.Stiu ca e greu, dar trebuie sa-i convingem si pe ceilalti ca este nevoie de o schimbare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pepi, de aici, de departe, mie Mandy (cu sau fara s) mi se pare, ca sa o parafrazez, "a young person". Cum Dumnezeu e posibil sa fii atat de defetist la varsta aia? Daca atunci nu iti sufleci manecile sa te pui pe schimbat, sa dai cu matura peste constiinte si conducatori, cand naiba sa o faci?

    RăspundețiȘtergere
  6. După ultima frază mi-am dat seama că nu despre oraşul Giurgiu era vorba ( cel puţin nu într-un plan real )
    Şi după lămurirea asta ce ar trebui să fac:să răsuflu uşurată ,sau să îmi pară rău?



    P.S. : nu sunt sceptică
    P.P.S: şi cu şi fără...."s"

    RăspundețiȘtergere
  7. Revenim ,Cosmin, la o tema a noastra mai veche. Cel mai greu de reformat sunt mentalitatile.Societatea prin natura ei educa individul la defetism. Sunt convins totusi ca Mandy va creste si va incerca sa-si treaca ideile prin prisma propriei ratiuni si cine stie? Poate va deveni chiar o militanta. Ca de spirit combativ nu pare a duce lipsa.

    RăspundețiȘtergere
  8. Giurgiu nu este si nu poate deveni vreodata orasul ideal - cel putin asa cum il descrii tu. Nu este nici "oraselul lenes". oamenii vor sa munceasca, gandeste-te cati fac naveta la Capitala...
    "Lenesi" in gandire au fost si sunt politicienii care "au grija" de destinul urbei, al oamenilor de aici. In categoria asta intri si tu, si eu, si multi altii.
    Votul de care spunea Nicole este irelevant - nu conteaza cine voteaza... etc.
    Mentalitatile nu pot fi schimbate de azi pe maine. Mai intai trebuie legi clare, dure, dar care trebuie respectate si puse in aplicare...
    Gramezile de seminte din fata bancutelor din parcuri, injuraturile urlate de pe un trotuar pe altul, sunt tare ce nu pot disparea lucrand doar la mentalitate.
    Imi pare rau sa spun, dar ma indoiesc sa se poata face ceva numai prin implicarea formatorilor de opinie. cat despre exemplul personal - mai bine o lasam balta...
    Cu stima,
    Caminante

    RăspundețiȘtergere
  9. Caminante are dreptate. Si acum pt politicianul Pepi, o observatie: cum poti sa indemni la 2 euro pt Haiti si apoi sa postezi expeditiile tale costisitoare pe nu stiu ce munti, sa scri despre oraselul ideal si mentalitatea giurgiuvenilor, iar tu ex potential prefect, presedinte la nu stiu ce liga si pretentii de politcian, sa nu faci nimic? Da tu un semnal, ca politician, nu te multumi doar sa faci rating pe blog si atunci mai vb despre mentalitate. Pana atunci imi vad de naveta, aici nu sunt sanse.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai mare dreptate Nicole! Va trebui la un moment anume sa dau un semnal si sa demarez actiuni in care mi-ar placea sa ma sprijini. De fapt pentru asta ma pregatesc. Numai ca, vezi tu, asa cum fotbalul se joaca pe goluri si rezultatele politice se contorizeaza in voturi.Iar acum nu este etapa! Sigur ca putem avea si alte actiuni pana in campanie,iar una dintre ele este, de ce nu, sa-mi fac trafic pe blog pentru a-mi creste popularitatea si astfel mesajele mele de campanie sa ajunga la cat mai multi concitadini. Eu sunt un baiat cu conditii modeste, nu am televiziune proprie, ba mai mult sinceritatea mea in exprimare a facut ca patronul unei televiziuni sa dea ordin ca eu sa nu mai fiu invitat in nicio emisiune. Toate la vremea lor.
    In ceea ce priveste,, expeditiile mele costisitoare pe nu stiu ce munti" : doi la o masina, 4o ron motorina de om + o cartela de-o zi de urcat cu telescaunul 80ron + 30 ron masa total 150 ron pentru o zi de sky cu tot cu drumul pana la Busteni dus-intors.Acum cand stii cat costa, vrei sa mergi data viitoare cu noi?

    RăspundețiȘtergere
  11. Ai inteles gresit. Nu eu sunt cea interesata de cat te-a costat telecabina sau ce ciorba ai servit la masa. Sti bine care e perceptia giurgiuveanului care a vazut muntele doar in poze, iar masa la un restaurant e luxul de pe pamant. Despre ei vb, despre cei a caror mentalitate trebuie lucrata, cum spui tu. Vb din punctul lor de vedere, pt ca nu prea mai au rabdare sa astepte sa te faci mare pt a arata ce poti.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu te contrazic deloc .Insa astea sunt regulile jocului. Iar oamenii pe care eu incerc sa-i conving sa vada lucrurile asa cum sunt nu par nerabdatori cum insisti tu.Ba din contra,asteapta de 4 mandate alegand intruna Lucian Iliescu ! Ori eu tocmai asta incerc sa explic: Sansa orasului asta este un nou primar, o noua administratie care sa le ofere si potential de crestere economica, nu doar parcuri, trotuare si cioburi colorate.

    RăspundețiȘtergere
  13. Nici nu mai stiu cum dracu am ajuns sa citesc aici si am citit atat de pe diagonala ca nu am inteles cine e personajul detinator al blogului. Deci proiectia oraselului dunarean ideal este a unui politician din sfera Giurgiuveana?
    Naspaaiureacamnasol, de la fosilele (neo)comuniste am ajuns la imaginea unui shmecheras cu mutra de bine-imbuibat, daca privesti un pic si prin prisma faptului ca nu oricine ajunge in politica si mai ales in gr, asa cu ochii mijiti ca la ora de desen, incepe sa ti se para ca vezi tot un cocalar dar cu mutra mai citita, a terminat abecedarul si a zornait abacul pe la un liceu mai laturalnic al orasului. Astept viitoarea 'catitandura'.

    Btw Good point Nicole.

    Johnny Caminante

    RăspundețiȘtergere
  14. Caminante,am inteles,subiectul sunt eu. Nu reusesc sa remarc predicatul in interventia ta . Nu-ti place fata mea, asta e ideea ? Sa inteleg ca textul e bun, ideile sunt bune dar ma strica fata. Multumesc frumos, ma simt mult mai bine acum cand stiu de la tine ca nu sunt atragator pentru barbatii rautaciosi. Iar candidatura . . . Asteapt-o! Ca vine !

    RăspundețiȘtergere
  15. Domnule profesor nu mai exista demult vremurile pe care multi dintre noi ni le dorim cu adevarat.Poate Lumea, nu mai vb de orasul nostru nu isi doreste lucrul asta, poate unora le place ...cum traim.
    Asta e si explicatia pt care santem la tot pasul bolnavi , avem atatea probleme , si mor zilnic cateva sute de oamenii.
    Daca era asa cum spuneti dvs ca in povestile care ni le spunea bunici inainte cu culcare , nu avea sa se intample .. ce se intampla asta cu tara noastra.Ati spus bine un oras " ca la carte" sau" ideal" , dar cu parere de rau nu va fii niciodata asa cum ati povestit.Mie una mi-ar fii placut sa fie ca intr-un .... basm ... k astfel nu ma pot exprima.

    RăspundețiȘtergere