marți, ianuarie 05, 2010

Scrisoare catre Dumnezeu


Impreuna cu echipa de colindatori despre care vorbeam cateva articole mai jos, am stabilit sa scoatem tot ce se poate din esenta sarbatorilor de iarna. Inspirati de cartea lui Rene Guitton ( Scrisori catre Dumnezeu , Rene Guitton ) am hotarat ca in perioada aceasta fiecare dintre noi sa scrie o scrisoare catre Dumnezeu . Ce a iesit, veti judeca dupa lectura . Aici pot publica ceea ce eu am zamislit , cei interesati de ce au scris prietenii mei, pot cauta pe blogurile : http://cosmincretu.wordpress.com/ , http://mugurelrosu.blogspot.com/ , http://ticaluminare.blogspot.com/ . Caut in continuare metode de a-l provoca pe prietenul meu Ionel Muscalu http://ionelmuscalu.blogspot.com/ .Pe masura ce aflu bloguri sau alte platforme de exprimare si ale celorlalti vi le voi comunica. In ceea ce ma priveste :

Tata,

As fi inceput cu Doamne, Dumnezeul lui Iacob si al lui Israel, insa Iisus ne-a invatat sa-Ti spunem Tata. Tatal Nostru care esti in ceruri. Insist sa-Ti spun Tata si pentru ca am mai avut cateva incercari de a-Ti scrie si in locul scrisorii catre Dumnezeu imi iesea mai repede una catre Mos Craciun. Dar e prea mare tentatia atunci cand iti scriu Tie, binelui suprem, sa nu Iti si cer cate ceva. (,,precum sa aiba tati bani ca sa imi cumpere jucarii’’ dupa cum adauga fiica mea Clara)
Asadar, Tatal nostru care esti in ceruri, sfinteasca-se numele Tau !
Iar eu Tata, cu numele tau am o problema. Nu problema celor care cred ca raspuzi doar acelora care Te striga pe numele Tau real, asa cum sustin cabalistii, pentru ca asa cum am stabilit pentru mine esti tata. Problema mea este cea a numelui sau, mai concret, a renumelui pe care slujitorii bisericii au reusit sa Ti-l faca.
Tata, daca satan este raul absolut, iar Tu esti binele absolut, de ce slujitorii bisericilor spun ca Tu ai putea face cuiva rau ? Daca binele absolut poate fi razbunator si rau, atunci raul absolut ce mai face ? Sau cum sa fim noi buni unii cu altii asa cum ne inveti, cand Tu binele absolut esti mai rau decat noi ? Cum sa intorc celalat obraz eu, un muritor de rand, cand Tu binele suprem ineci toata omenirea in afara de unul, Noe ? De unde sa ma incarc eu cu forta binelui cand Tu, esenta binelui, esti prezentat ca un Dumnezeu de care sa-mi fie teama ?
Cred ca oamenii care au vorbit in numele Tau pana acum au o problema de comunicare pe care Tu ai tolerat-o.Tu esti binele absolut, iar eu refuz sa te concep altfel.
Iar binele absolut, tatal meu, nu ma va pedepsi niciodata pentru nici una din greselile mele . Ba mai mult ,ca un tata iubitor ce-mi este, imi va tine partea in fata intregii lumi si ma va iubi si atunci cand gresesc, chiar daca pacatele mele ii provoaca o mare suferinta . Nu asta ai vrut sa ne spui in pilda cu fiul risipitor ?
Inca ceva, nu eu sunt vinovat pentru ca am avut tendinta de a-Ti cere favoruri atunci cand stiam ca ma adresez Tie. Pana la urma Tu, prin slujitorii tai, ne-ai invatat sa comunicam cu tine prin rugaciuni. Rugaciunile nu sunt de fapt niste rugaminti ? De ce accepti sa fii iubit din interes ?
Daca a-I spune lumii intregi : Iubiti-ma dezinteresat! Iubiti-ma pentru ca v-am dat viata si pentru ca v-am dat puterea sa iubiti ! Iubiti-ma fara sa va promit ceva ! Iubitit-Ma doar pentru ca sunt Dumnezeul vostru !
Daca ai spune asta lumii, cati sfinti ar mai fi ? Cati popi, cati papi, cati cardinali si cate biserici ?
In afara acestor raspunsuri nu am sa-ti cer nimic. Decat poate sa ma auzi cand te rog uneori, seara sau, mai rar, in biserici.
As vrea sa fii prietenul meu. Cred ca esti foarte trist stand acolo sus deasupra. Cred ca e plictisitor pana la urma sa asculti cantecele alea lalaite ale preotilor. Stiu ca unde sunt doi sau trei care rostesc numele Tau, acolo esti si Tu si ca poate acum esti printre noi, dar nu e la fel ca atunci cand ai trup si dureri si sperante si sentimente.......Intreaba-L pe Isus ! El a fost ca noi si ne iubeste si ne intelege mai bine. Poate de-aia a si preferat sa moara pentru pacatele noastre El, unul, alesul, decat sa ne inece pe toti si sa-l pastreze in viata doar pe cel ales.
Mi-ar placea sa-mi raspunzi la aceste intrebari, la fel cum mi-ar placea sa ma auzi cand ma rog Tie !Si inca ceva, sper sa ai cu mine planuri mai bune decat am eu !



Cu drag,
unul din fiii tai de pe pamant,
pepi !




2 comentarii:

  1. Prietene, sunt legat acum de alte tipuri de scrisori, cu indeletniciri mai pamantesti, legate de omenesti nevointe ale semenilor nostri care au ajuns la grea stramtoare, de aceea mai scuza-ma un timp pana voi putea sa ma las anexat de nevoia comunicarii prin blog cu Dumnezeu! Pana atunci eu comunic prin alte canale, mai ieftine si la indemana, in ceea ce priveste pe DreptChematorul nostru si asta este un act individual, personal si din inima... Cred ca nu trebuie exibat in public, ci in inima si fiinta noastra!

    RăspundețiȘtergere