miercuri, martie 25, 2009

,,Giurgiuvean de-al nostru”

,,Giurgiuvean de-al nostru”

Am sa incep astazi prin a multumi tuturor domnilor care ma victimizeaza pe la televizor, prin presa, pe internet, celor care blamandu-ma fac oamenii sa se intrebe: ,, Dar oare ce are cu el? “ Celor care fac ca numele meu sa fie auzit si de cei care care nu ma cunosteau inca, celor care au facut ca blogul prin care ma exprim(http://pepimustateanu.blogsot.com ) sa aiba vizite fara precedent, celor care mi-au facut o campanie de mediatizare cum nu speram sa am, indiferent de numele pe care il poarta, vreau sa le multumesc.
Pentru ca fara ei nu m-as fi bucurat de aprecierea si compasiunea pe care o simt din toate partile. Oameni pe care nu ii cunsteam ma opresc pe strada si imi spun: ,,Noi suntem alaturi de tine, indiferent ce spune presa, noi stim ca esti giurgiuvean de-al nostru si ca iti pasa de noi si de orasul asta. Nu te lasa la ei ca nu ii crede nimeni!” Doamna de la care cumpar branza din piata, casierita de la hipermarket, doamna Flori frizerita, Gabi de la bar, Nea Nicu ceasornicarul, nea Vica taximetristul si multi altii, oameni neinteresati de politica pana acum au devenit pentru mine, pentru ca ma cunosc.
Prietenii imi sunt mult mai aproape in aceste momente si ma sustin, iar asta ma bucura si mai tare. Cosmin Georgescu se intreba la un moment dat cum mai rezist. Cred ca sustinerea oamenilor simpli imi da puterea de care am nevoie.
Si cred ca singurul atribut cu care m-am mandrit pana acum si a ramas neterfelit de barfe si de presa este acesta, ca sunt giurgiuvean. GIURGIUVEAN 100 % asa cum am si denumit de astazi blogul meu.
Cei de generatia mea ma cunosc pentru ca au copilarit cu mine. Chiar daca locuiam in cartier, imi petreceam weekendurile in centru ca toti cei de-o varsata cu mine. Si cum discoteci erau doar doua, era imposibil sa nu ne cunoastem macar din vedere.
Cei mai mari imi cunosc familia, parintii si unchii, oameni muncitori ca toata generatia care a suferit sub comunism. Cei mai cu experienta stiu ca sunt nepotul lui George Dinu sobarul, giurgiuvean si el, cel caruia comunistii i-au daramat fabricuta de teracota de pe soseaua Sloboziei la care visase o viata, fortandu-l sa munceasca in cooperatie. Nu dupa mult timp din acest motiv i s-a tras si moartea. Pe locul fabricii daramate a fost construita casa in care am copilarit , locuind cu mama sora si bunica mea.
Ce stiu foarte putini este ca strabunicul meu a fost senatorul de Giurgiu din perioada interbelica in parlamentul Romaniei, Stan Costache.
Poate par exagerat povestind asta, dar o fac pentru a intelege ca sunt legat cu multe sentimente de acest oras.
Pentru mine e important sa am in mana o interperale a sa in sedinta parlamentului din 12 martie 1920 in care spunea: ,, Domnilor a inceput ciocarlia sa cante,trebuie sa dati pamant,taranul trebuie sa mearga la plug. Domnule presedinte, domnilor senatori, v-as ruga din tot sufletul in numele taranilor plugari din intreaga Romanie Mare, sa nu mai stam asa de vorba si sa ne galcevim intre noi, fara nici un folos. Mai bine cred ca am face, daca am ruga pe domnul presedinte sa tinem cateva sedinte de noapte, pentru ca sa terminam mai repede cu legile agrare”
Mi-ar placea ca dupa un secol sa ii pot continua proiectele. Mi-ar placea sa am ocazia sa pot face ce simt pentru orasul si judetul acesta. Mi-ar placea sa pot dovedi ca sunt giurgiuvean 100 % sau cum spun oamenii ,, giurgiuvean de-al nostru”, sa am demnitate sa-mi privesc concetatenii in ochi, iar nepotii mei sa ajunga sa scrie pe blogul personal despre mine.

Pepimustateanu.blogspot.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu