marți, aprilie 15, 2008

Tehnici de campanie

Tehnici de campanie



Asa cum anticipam, campania electorala a inceput mai devreme. Fiecare dintre dumeavoastra, a primit deja pana acum un ziar de la P.S.D., un fluturas (flyer) de la P.D.-L., sau o adresa/felictare de la primarie. Mi-am propus sa fac pentru dumneavoastra pe parcursul campaniei o analiza atenta a tehnicilor folosite,amendand,anuntand ,sau apreciind cand este cazul gesturile partidelor sau a candidatilor.
Ce ma bucura este faptul ca pana acum nici unul dintre candidati nu il copiaza pe celalat.Altfel spus, fiecare duce o campanie originala si nu poate fi confundat cu arversarii.
Lucian Iliescu –P.N.L. a ales sa foloseasca, din ce vedem pana acum ,sistemul de capanie utilizat de obicei de candidatii aflati deja in functie. Tehnica denumita de analisti ,, Edil “ ,presupune deschiderea a mai multe santiere in diferite puncte ale orasului, de asa fel incat cetatenii ce locuiesc in acea zona, sa spere ca incep lucrarile si in cartierul lor, iar astfel sa mai dea inca un mandat primarului in exercitiu. Din ce stim ca a facut in anii precedenti, ne asteptam ca pe perioada oficiala a campaniei sa mai foloseasca si tehnica ,, Show ” cea care l-a consacrat pe domnul Iliescu. Spectacole publice cu artisti cunoscuti, insotite de focuri de artificii,mesaje scurte electorale,eventual un mic si o bere gratis.
Marian Maroiu –P.S.D. foloseste in acest moment tehnica cea mai de succes in Europa. Denumita ,,Door-to-door” strategia presupune ca domnia sa mearga din casa in casa unde sa discute cu cetatenii,sa le povesteasca ce doreste sa realizeze in situatia ca va primi un mandat. Aceasta strategie este folosita de obicei de candidatii care au ceva in cap,si deci au ce povesti oamenilor. De asemenea ,o campanie de acest gen se incepe mult inaintea campaniei oficiale. Candiatii alesi in ultimul moment de partide au dezavantajul de a nu mai putea realize o astfel de strategie din cauza putinului timp ramas la dispozitie.
Gicu Iorga- P.D.-L a ales din ce observam pana acum tehnica ,, Testimonial “ Aceasta presupune ca oameni cunscuti sau cu influenta in localitate sa transmita pe diferite cai catre cetateni niste testimoniale (marturisiri) despre candiat si cat de bun este acesta,cuvantul lor intarind pozitia candidatuli pe care il sustin.
Stiu ca am devenit interesant pentru directorii de campanie in acest moment,si le vin in ajutor cu un sondaj de opinie deschis pe blogul unde puteti citi si acest articol. http://pepimustateanu.blogspot.com Ce este interesant la sondajul de pe bog este ca in ciuda faptului ca puteti vota doar o singura data,puteti reveni asupra votului de oricate ori doriti pana la incheierea campanie.Astfel in functie de evolutia candidatilor va puteti schimba votul pana in ziua alegerilor inclusiv.
Pepimustateanu.blogspot.com



5 comentarii:

  1. Sa nu fim rautaciosi,doar distractiv!

    Pepi

    RăspundețiȘtergere
  2. ...in pozele astea semeni cu Vanghelie. :D, dar cred ca ti s-a mai spus,nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos,Asemanarea cu Vanghelie ma onoreaza chiar daca intentia ta a fost rautacioasa. Daca ai studia mai atent,ai sti ca exista 10 zece feluri de inteligenta,iar daca Vanghelie are oarecare deficiente in lingvism, nu inseamna ca nu este un om de care sa fiu mandru ca imi este prieten.
    Pepi

    RăspundețiȘtergere
  4. diplomat,ca intotdeauna,ne-ai fentat...,ca intotdeauna,te-ai scos tu intr-un fel.:)

    RăspundețiȘtergere