miercuri, februarie 24, 2010

Sa trecem podul prieteniei…


Sa trecem podul prieteniei! Nu, nu cel peste Dunare, cel dintre noi. Cel care pastreaza distanta intre mine si tine, intre doi oameni care locuiesc in acelasi orasel micut de provincie prividu-se ca niste straini. Sa trecem podul prieteniei cel care devine mai greu de trecut pe zi ce trece, fara sa aiba taxe de platit sau pazitori de frontiera. Sa-l trecem in fiecare zi noi si sa-i invitam si pe ceilalti sa ne treaca podul.
Nu stiu daca podul acesta ca simbol este doar al nostru, al giurgiuvenilor, sau al tuturor, asa cum nu stiu nici daca e bine sa-l avem sau nu. Poate ca podul creeaza distanta, si lipsa lui ne-ar fi situat mai aproape unii de ceilalti. Poate ca Podul Prieteniei, pe care va rog sa-l treceti bucurandu-ma ca exista, face accesul mai greu.
Chiar asa, sa fie oare bune podurile? Podurile reale, cel al lui Apolodor sau al lui Saligny sau al lui Bizet, au creat legaturi sau au delimitat distante? Sa fim mai reci noi fata de cei de dincolo de pod? Sau sa-i simtim aproape, aproape, la un pod distanta?
Cred ca primele poduri au fost de gheta, si parca de atunci pastreaza aceeasi raceala in ele. Iarna ingheta apa, si treceam Neajlovul, Oltul, Dunarea, peste un pod inghetat. Repede, cu teama sa nu se incalzeasca. S-ar fi topit si am fi ramas acolo.Am fi ramas poate impreuna cu cei carora le treceam podul. Iar pod inapoi nu mai era pana la un nou inghet.
Sau poate podurile ceeaza apropierea. Oamenii ,, de dincolo” la care nu credeam sa avem acces, odata cu podul devin ,,oamenii de-aici”. Important e doar sa trecem podul. Insa n-o facem. Exista un pod al prieteniei prafuit, bantuit doar de ganduri si amenintat cu uitarea. Ne e mai confortabil sa fim distanti. Pana la urma spun unii: cine se cred ceilalti sa treaca podul prietenie la mine ? alti gandesc chiar: La ce-mi trebuie mie un pod al prieteniei? Sa treaca toti dincoace cu toate problemele lor. Nu sunt eu satul de ale mele? Cei mai speriati gandesc cumva c-ar vrea sa treaca... dar asa uitat si prafuit gandesc ei, o fi sigur? Sa urc pe el cu toata increderea si sa se rupa? De ce sa risc?
Eu zic sa trecem podul prieteniei. Nu, nu cel peste Dunare, cel dintre noi. Cel care pastreaza distanta intre mine si tine, intre doi oameni care locuiesc in acelasi orasel micut de provincie prividu-se ca niste straini.
pepi mustateanu

15 comentarii:

  1. Nota: Ideea articolului nu a fost a mea. O gasiti ca si comentariu trei postari mai jos, scrisa de un anonim.Daca s-ar fi semnat i-as fi mentionat numele.Oricum sper ca este un prieten !

    RăspundețiȘtergere
  2. Pino, daca-mi dai o bere, iti spun cine este Anonimul care te-a inspirat.
    Iti dau un indiciu: este giurgiuvean.
    Iti mai dau un indiciu, foarte important: fie ca PLOUA, fie ca ninge, el tot giurgiuvean este.
    Ghiceste cine-i si faci economie de o bere. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. O bere dau, mai cu seama daca o bem impreuna.Banuiesc eu ceva, dar... mai bine ma folosesc de pretext sa ies mai ies la o bere. Da-mi un indiciu! Imi este prieten?

    RăspundețiȘtergere
  4. El zice ca DA. Bloguieste ca si tine. Politiceste ca si tine. Ti-am spus deja prea multe. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Traianeeeeeeeee
    ptr. ca sunt Giurgiuvean, de cativa ani umblu neincetat cu revolverul la tampla. Ca nu l indrept spre directia POTRIVITA, astaaaaaaaaaa nu inseamna
    ca CINE-S VIZATI sa se Simta trebuie sa se cace non-stop in poteca, prin insttutii si pe unde apuca!! Numai asa, de dragul politicii-imbecile,pe premisa ca tot ce misca e doar masa de manevra si mai se simte si Bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cat despre pod...asta tine de timpul liber pe care fiecare il putem pierde, cat mai distins dar gol de sens. Vorba aia Traditia O Cere

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonimuleeeeeeeeee! Asa esteeeeee precum ziiiiici! Se audeeeeeee! Bai, politicienilor, se audeeeeeee!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ii ziceam/scriam io lu'Pepi, suntem la Olimpiada.
    Emportant e sa participi, NICIDECUM CUM... O FACI.
    Dumneazeu cu mila, noi cu sila, alti cu bila sasamaiDeparte

    Sa va Iluzionati, Bineeeeeeeeeee !
    Asta tine ...si de burta, si de pu..,si de celelalte bancuri in Tara lu'Bula

    RăspundețiȘtergere
  9. Olimpiada pe mine ma inspira la un palflet legat de Giurgiu Inzapezit. sper sa iasa haios. luni e gata

    RăspundețiȘtergere
  10. Pepi lasa-te de pamflete despre Giurgiu inzapezit ca nu tine figura. Mai bine fa-ti harakiri politic. Pamflet sau nu.
    In alta ordine de idei...
    ce parere ai despre ideea lui C
    Citeste aici
    http://cosmincretu.wordpress.com/2010/02/27/pe-aici/

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma bag si eu la aia cu hara kiri lu Pepi, ca avenit primavara si acu degeaba mai scri, ca tu nu ai fost in Giurgiu la yapada, ci la congresul ala cu am infrant pe Geoana si l+am saltat pe goagall. Hai, pa, ca sunteti expirati. Nici anonim nu mai e mare lucru sa fii pe blogul asta, ca paare unul cu aere intelectuale de furat colivii si ne da lectii de trai giurgiuvean. Lasa+ne mai anonimule, ca am siguranta ca esti alin parfum sau un prieten de al lui. Anonim sunt doar eu, clar!

    RăspundețiȘtergere
  12. Traian dezvolta treaba asta cu "harakiki politic" s o faca live... si la ce mijloace te ai gandit?
    Cu accent artistic, verbal, letal sau...proVerbial !

    RăspundețiȘtergere
  13. Plus de asta sunt suparat pe Goagal sau mama-anonimilor cine o Fi?
    -Viata fara el, e sau ar fi...ca Giurgiu fara Podul Prieteniei.

    RăspundețiȘtergere