marți, februarie 26, 2008

Problema Kosovo

Problema Kosovo


De cand problema aceasta a aparut in prim planul televiziunilor,fara sa vreau imi amintesc de suferintele copilariei mele. De cate ori un coleg sa zicem, era lovit de masina,doua saptamani eu nu aveam voie sa mai ies din casa.Dupa ce parintii uitau patania colegului totul revenea la normal. Daca insa un coleg lua o ciuperca din apa,nu mai aveam nici unul voie la scaldat toata vara.
Cam asa vad si eu atitudinea politicienilor dar si a televiziunilor noastre.Cum aia din Kosovo si-au declarat independenta,gata si noi am dat drumu la discutii pe teme separatist-etnice. Problema asta o avem de mai multi ani, si nici o data nu am fost atat de preocupati de ea. Pe deasupra,cu cat ii dam mai multa importanta, cu atat ea incepe sa conteze.Cred ca este o tema falsa,care poate deveni o problema tocmai pentru ca ii acordam atata atentie.
Una peste alta, dezbaterile reusesc sa inflameze spiritele multor indivizi care incep sa debiteze cu voce tare: Romani! Ne ia Ardealul!
Mai sa fie! Adica mie imi ia Ardealul ? Dar de unde e al meu Ardealul asta? Cu ce imi e mie mai bine daca avem sau nu Ardealul ala?
Ca si tema cu ,,litoralul nostru”. In fiecare vara vad cate un reporter agitat spunand ca litoralul nostru pierde in fata turismului Bulgar, sau tot felul de inventii despre …,,litoralul nostru” Cate unul chiar ajung sa creada ca litoralul ala este al nostru si implicit al lui! Si sufera bietul pentru probleme litoralului …ca doar e el lui!
Stiu ca risc sa fiu acuzat de egoism,de lipsa de responsabilitate privind problemele nationale…tocmai eu care imi doresc sa devin om politic!
Insa,fratrilor,problemele astea sunt mult mai diferite decat ne sunt prezentate noua. Ceea ce incerc este sa explic faptul ca riscam sa ne transformam in mase de manevra pentru interesele unora,interese care se reduc la bani!
Nationalismul? Doar in dezbateri televizate sau parlamentare! Problemele societatii? Doar daca au impact electoral! Problema ta? Doar daca si ei au una similara si atunci trebuie rezolvata?
Iar in timpul asta noi suferim,iesim in strada,demonstram,ne implicam pentru problema cui? Chiar avem noi o problema cu Ardealul? Le-am rezolvat noi pe toate si asta a ramas nerezolvata? Mi-ar placea sa pun aceasta intrebare si conationalilor maghiari? Chiar au toate grijile rezolvate si au ramas in autonomie?

Pepimustateanu.blogspot.com

Un comentariu:

  1. Kosovo este al sarbilor,fara indoiala."Noul stat",artificial creat mi se pare o gluma proasta a inceputului de mileniu,intr-o Europa care se vrea unita si cu granite cat mai sterse.In ceea ce priveste maghiarii,situatia de acolo nu trebuie sa se compare cu cea de la noi,si oricum aia care au iesit pe strada cu mesaje gen: "minority rights!" sunt niste idioti.
    Personal imi pare rau de sarbi.Mai ales ca au fost si sunt cei mai buni vecini ai nostri in afara de Marea Neagra,si ca mai demult i-am denigrat,am fost cam curve cu ei.(Tito avea deschidere spre occident si noi l-am denigrat...bine,statul roman,pana cand a venit in Romania si ne-am impacat).

    RăspundețiȘtergere