Cap.1. Vreau sa castig
Cap.2.
Candidatul
Cap.3.
Echipa candidatului
Cap.4.
Strategia candidatului
Cap.5.
Contracandidatii
Cap.6.
Comunicarea – Discursul
Cap.7.
Precampania
Cap.8.
Materialele pubicitare
Cap.9.
Campania electorala
Cap.10.Ziua
votului
Cap.1.
Vreau sa castig !
Drumul
de la intentia de a candida la o demintate publica pana la instalarea in functia dorita poate fi in aparenta foarte
lung, complicat sau costisitor in functie de imaginea si experienta politica a
candidatului . Poate parea ciudat, dar in tot acest demers cel mai important
element este determinarea candidatului si a echipei sale – Vreau sa castig ! De-a lungul anilor am intalnit candidati mai
puternici sau mai carismatici, cu bugete mai mari sau echipe mai experimentate
insa aceste atribute nu au fost cruciale pentru obtinerea victoriei.
Castigatorii, alesii din primarii, consilii judetene ori parlament, sunt aceia
care au gandit din toata fiinta lor – Vreau sa castig !
Cand
spun ,,vreau sa castig” spun ca eu vreau sa castig si atat. Nu spun vreau sa castig, iar celalat sa piarda, nu
spun vreau sa castig pentru a lua locul cuiva si nici vreau sa castig, dar e
complicat . Concentrarea pe problemele contacandidatilor, gandirea negativa sau
teama de esec pot constitui piedici mari in calea victorie . Vreau sa castig
inseamna un candidat care se identifica cu dorinta victoriei, un candidat
pentru care tot ceea ce gandeste si face din momentul in care a luat hotararea
este in spiritul dorintei de a castiga ! Un candidat ideal este un candidat focusat
pe calitatile sale si asteptarile electoratului, pe dorintele si necesitatile
electoratului si capacitatea sa de a le duce la indeplinire.
Vreau sa
castig
nu inseamna nici sunt bun si am sa castig, nici sunt carismatic si am sa castig
si nici stiu ce am de facut pentru a castiga ! Vreau sa castig inseamna un candidat care isi doreste sa castige
fara a fi blocat mental in infatuare, aroganta, incredere excesiva in niste
calitati posibile sau nu, si nici un candidat ce crede orbeste intr-o reteta sigura care sa il
conduca la victorie. Campania electorala inseamna flexibilitate, inseamna
deschidere la sugestii si, cel mai important, incredere in expertii din staff.
Vreau sa
castig
nu inseamna intotdeauna – am bani
suficienti pentru a castiga . Sigur ca bugetul campaniei este important, insa un
buget mare nu aduce neaparat si victoria. De foarte multe ori bugete modeste gestionate
eficient au adus victorii surpriza unor candidati care au avut determinarea si
inteligenta necesara victoriei.
Vreau sa
castig
nu inseamna nici - am echipa necesara pentru o victorie sigura. De foarte multe
ori oamenii de partid din localitate sunt blocati in retete de campanie
consacrate, dar cu eficienta limitata, in cutume locale sau in chestiuni de
folclor local ce pot dauna unei campanii neadaptate momentului, contextului, si
omului desemnat pentru a fi candidatul echipei .
Vreau sa
castig
inseama inainte de toate imi doresc din toata fiinta mea sa castig, inseamna am
suportul moral oferit de sustinerea familiei, inseamna am alaturi de mine prieteni
care cred la fel de tare ca si mine in victoria noastra, inseamna nimic nu ma
va opri sa imi realizez visul !
Gandirea
pozitiva este un element mai important in drumul catre victorie, chiar si decat
bugetul sau discursul. Gandirea pozitiva se vede pe figura candidatului si se
transmite alegatorilor, se vede in actiunile sale si se emana in cadrul echipei
din care face parte. Gandirea pozitiva si increderea in victorie sunt
elementele care vor atrage si sponsori pentru un buget eficient si consilieri
experimentati pentru discursuri mobilizatoare.
Marketingul
electoral nu difera foarte mult de principiile fundamentale ale marketingului
folosite in promovarea produselor sau serviciilor, iar o privire instruita
poate intelege ca foarte multe strategii folosite in business pot fi adaptate,
in functie de situatie, la o strategie de marketing electoral . Cu ce difera sloganul
“Sa traiti bine !” folosit de Traian
Basescu de sloganul “Pentru o viaţa mai bună!”
folosit de Carrefour sau de sloganul “Să
auzim de bine “ folosit de Romtelecom ?
In acelasi registru putem compara sloganul ''Faptele vorbesc'' folosit de Primarul Sibiului Klaus Iohannis cu
sloganul - “Calitatea
vorbeşte de la sine.” folosit de Toyota Avensis.
Sau “ Avocatul tau in parlament “ folosit de Alina Gorgiu de “Expertul tău în
mobilier “ folosit de Mobexpert, iar exemplele pot continua.
Totul se reduce la alegerile pe care oamenii le fac, iar ratiunile
in functie de care oamenii aleg candidatul sunt aceleasi pe care le folosesc si pentru
alegerea unui detergent, a mobilierului sau a retelei de telefonie. Daca putem
accepta aceasta realitate conformandu-ne la cerintele pietei, am facut primul pas
spre o strategie electorala eficienta.
Privite de afara toate campanile electorale par la fel. In
ciuda aparentelor, unele sunt castigatoare, iar altele perdante. Veti fi
tentati sa spuneti ca diferenta o face candidatul , ca oamenii voteaza omul, nu
campania electorala. Cu toate acestea nici un om, oricat ar fi fost el de bun,
nu a fost votat vreodata fara sa fie promovat. De asemenea, foarte multi politicieni dupa ce
au fost alesi si au renuntat la a investi in propria imagine, au pierdut
dramatic din cota de popularitate.
Sigur ca pot exista si execeptii ! Intre doi canditati cu
doua campanii facute la voia intamplarii va castiga cel care are o calitate in
plus, cel care are o imagine mai buna sau cel cu o echipa de campanie mai
entuziasta. ! Nu trebuie neglijat avantajul pe care il poate aduce
popularitatea partidului pe listele caruia se regaseste numele candidatului sau
contributia de imagine pe care o poate aduce sustinerea unei personalitati
publice locale sau nationale, asta fiind o alta dicutie.
Dar, intre doi candidati ce benficiaza de
servicii profesioniste in campania electorala va castiga cu certitudine cel
care aplica cele mai eficiente tehnici de comunicare ! Credeti ca intamplator
candidatii la Presidentia Romaniei apeleaza de fiecare data la consultanti
externi in perioada campaniilor electorale ? Cei care vor cu adevarat sa
castige cel mai bun scor angajeaza serviciile celor mai buni .
O parte din secretele celor mai buni adaptate la realitatile
autohtone vom incerca sa punem in lumina chiar in aceasta carte, folosind un limbaj
accesibil si evitand teorii seci in favoarea explicatiilor practice uzuale,
obtinand la final un ghid util oricarui candidat la o demnitate publica, dornic
de o campanie electorala eficienta.
- Oamenii nu apreciaza ceea ce esti ci ceea ce vad ca esti.
Continuarea in volumul Preludiul puterii, in curand in librarii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu