sâmbătă, iulie 10, 2010

Tanarul


Imediat dupa terminarea liceului am inceput sa lucrez ca si colaborator la ziarul Giurgiu Express.Cu toate ca depusesem o cerere de angajare si la ziarul domnului Gaghi, si la cel al domnului Metaxa, singurul care a pariat pe mine a fost redactorul sef al acestui ziar, Dan Mucenic. Responsabila cu stirile acolo era Liliana Nicolae care acum este reporter BBC. Nu a durat insa mult si Dan Mucenic a strans o echipa in care ma numaram si eu, impreuna cu care a pus bazele unui nou trust de presa: Gene. Sediul redactiei se afla la parterul unui apartament pe strada Tineretului. Pe langa stiri eram si fotoreporter, ocupandu-ma de fotografiile, nedigitale pe atunci, care ilustrau ziarul. Acolo l-am cunoscut pe Ionel Muscalu si aceeasi parere buna pe care mi-am format-o atunci o am si astazi despre el. Creasem ziarul ,,Fermierul din sud “ format din 6 saptamanale care acopereau toate zilele saptamanii fara dumnica. Aveam practic un cotidian format din 6 saptamanale. Eram foarte incantat de ceea ce faceam chiar daca lucram zi-lumina. Atunci am cunoscut-o si pe fata care mai tarziu avea sa-mi devina sotie. Pret de un an si ceva, eram prezent la munca zilnic, de dimineata de la ora 8 si pana noaptea, cand, uneori la 10, 11, plecam acasa lasand ziarul era gata de tipar. Poate pentru ca pusesem foarte mult suflet in munca mea am suferit foarte mult cand intr-o zi, din senin, colegul meu Marius Naescu (acum ProSport) ne-a dat vestea dureroasa. Finantatorul ziarului Eugen Cocean inchide trustul de presa.
Dupa o luna de regrete, am luat initiativa impreuna cu inca trei colegi, si am gasit finantare pentru un nou ziar. De data aceasta formatul era unul nou, conceput de noi. ,,Tineretul Giurgiuvean” Era un saptamanal care aparea joia si care pe langa articolele scrise lejer, tinereste de noi, continea un element de noutate in presa de atunci: dedicatiile, pe care tinerii anilor 1996, fara internet sau telefon mobil, si le dadeau reciproc prin intermediul ziarului. Dupa sase luni, poate impresionat de vanzarile mari ale ziarului, poate de entuziasmul nostru, Mihai Preda, patronul televiziunii Tehnosat, ne ofera o emisiune de o ora, care se difuza sambata seara si care purta acelasi nume cu ziarul nostru - Tineretul Giurgiuvean.
Am intrerupt legatura cu presa in timpul stagiului militar apoi m-am intors la televiziunea Tehnostat unde mi-am reluat activitatea. Am inceput si facultatea in acelasi timp, la zi, la o facultate particulara. Crin Belea, colegul meu pe atunci mi-a simtit pasiunea pentru imagine, si a insistat sa incerc sa filmez. Mi-a placut atat de tare incat, in scurt timp, am lasat stirile pentru imagine. Eram operatorul preferat al realizatorilor de emisiuni de atunci: Cosmin Cretu, Ionel Muscalu sau Emil Talianu.
Numai ca la momentul in care Mihai Preda a vandut televiziunea, nu mi-am mai gasit locul in colectiv si am prins curaj sa dau examen pentru postul de profesor suplinitor in invatamant. Terminam si facultatea si dupa licenta gandeam ca invatamantul putea fi o varianta. Asa am ajuns sa il am director pe profesorul Emil Talianu care atunci era directorul scolii ,,Emil Gulian”.
Tot domnul Talianu a fost cel care intr-o zi ma intreaba daca nu cumva mi-ar placea sa merg la o sedinta la PSD.
De aici incepe o noua etapa a vietii mele care face obiectul urmatoarei poastari.

6 comentarii:

  1. Gata? Asta este tot CV-ul? Cam scurt pentru un tanar care pretinde ca poate:)) Cu un asa CV vrei sa ajungi deputat?? :) Nu-i cam subtire? Hai, la treaba. Pune carne si muschi pe schelet ca acum vin alegerile.:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand ti-am atras atentia ca giurgiu.net se transforma intr-o latrina nu m-ai crezut. Iata de ce am refuzat sa ma alatur voua. Fa curatenie daca poti si voi fi langa tine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu de mine depinde domnule Metaxa.Blogul apartine bloggerilor. Iar I.T.-stul e Sorin, el e singurul care ar putea cenzura autori sau cuvinte la sugestia noastra. Dar si daca ar depinde de mine nu as cenzura nici o aparitie pe giurgiu-net. Tocmai de aceea public acolo, pentru ca este o platforma absolut libera unde orice om poate scrie. Iar prezenta dumneavoastra printre noi ar fi binevenita oricand. Sunteti o voce pe care noi toti ceilati autori o apreciem si pe care ne-o dorm intre noi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Absolut libera?? Tocmai ce am avut un exemplu care te contrazice. Dar nu conteaza. Important este ca giurgiuvenilor sa le placa ce se publica acolo, sa le fie de folos. Parerile mele sunt subiective, asa ca nu contreaza prea mult. Din pacate, independent de vointa mea, o perioada mai lunga voi sta mai mult prin casa si mai putin in mijlocul oamenilor. Iata inca un motiv in plus sa nu fiu prezent pe blogul respectiv. Dar, oricum, si de as avea ce publica acolo as publica doar daca blogul si-ar depasi conditia de rampa de lansare a zvonurilor, a fitilelor, a shoparlelor. Nu sunt impotriva lor pentru ca dau culoare, dar ce e mult strica. Asta era singura mea obiectie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Concret ce ar trebui facut? Eu am tot rugat si am sa rog in continuare colegii sa incerce sa fie obiectivi si sa nu mai arunce fitile nefondate. Daca ai alte ideei de a ajunge la o imagine mai curata fara sa folosim cenzura sunt absolut de acord si incepem discutiile cu toata lumea.

    RăspundețiȘtergere